StressTest Tržišta
StressTest fokusira se na identificiranje optimalnih strateških i operativnih odluka unutar određenog konteksta (boundary conditions). StressTest je posebno koristan za traženje optimalnog rješenja između opcija koje se čine suprotstavljenima ili međusobno isključivima – gdje, umjesto pribjegavanja „balansiranju“, StressTest se fokusira na maksimiziranje rezultata takvih odluka. Dakle, StressTest obuhvaća analizu ograničenja, a time i kvalitativnu evaluaciju rizičnosti, strateških/operativnih opcija i/ili odluka.
StressTest novog proizvoda
Kako bi se minimizirao rizik lansiranja novog proizvoda/usluge na tržište (kroz maksimiziranje vjerojatnosti uspjeha te minimiziranje vjerojatnosti neuspjeha na tržištu), potrebno je definirati i predvidjeti sve kritične točke koje bi mogle dovesti do neuspjeha.
Rezultat ove analize je specifikacija ograničenja postojećeg koncepta/proizvoda i mogućnosti prilagodbe proizvoda/strategije u cilju maksimiziranja vjerojatnosti kupovine te vrijednosti i učestalosti kupovine.
Elementi istraživanja
Analiza očekivane kognitivne/emocionalne/bihevioralne reakcije potrošača/klijenata na proizvod/koncept
Analiza preferencija značajki od strane potrošača/klijenata
Analiza optimalne cijene i cjenovne strategije
Analiza utjecaja mogućih izmjena proizvoda/koncepta/
strategije na očekivanu reakciju potrošača (maksimiziranje vjerojatnosti kupovine te vrijednosti i učestalosti kupovine)
Business Model StressTest
Kako bi se maksimizirala vjerojatnost uspjeha te minimizirala vjerojatnost neuspjeha na tržištu, ovaj StressTest analizira ograničenja postojećeg poslovnog modela.
Rezultat ove analize je specifikacija ograničenja postojećeg poslovnog modela i specifikacija mogućnosti prilagodbe poslovnog modela u cilju (a) maksimiziranja vjerojatnosti tržišnog uspjeha i (b) minimiziranja vjerojatnosti tržišnog neuspjeha.
Elementi istraživanja
Identificiranje scenarija (logike poslovanja)
unutar koje je postojeći poslovni model optimalan.
Identificiranje vjerojatnosti izmjene pojedinih pretpostavki logike poslovanja
u kojoj je postojeći poslovni model optimalan.
Identificiranje mogućih izmjena poslovnog modela
u potencijalnom novom setu pretpostavki koje mijenjaju logiku poslovanja Stress Test sagledava ponudu vrijednosti, targetirane klastere potrošača/klijenata, ključne resurse i procese u stvaranju vrijednosti te strukturu i održivost formule prihoda/profita u smislu ekstrakcije vrijednosti za poduzeće.
Brand StressTest
Brand StressTest specificira scenarije/kontekst u kojima se događa slom branda, tj. specificira ključne pretpostavke koje, ukoliko se izmijene, značajno oslabljuju ulogu branda na tržištu. okus BrandStressTesta je minimizirati rizik upravljanja brandom, kroz specifikaciju alternativnih scenarija i optimalnih odluka vezanih uz brand za svaki od scenarija.
Rezultat ove analize je specifikacija ograničenja branda i specifikacija mogućnosti prilagodbe branda mogućim izmjenama logike funkcioniranja tržišta, a u cilju minimiziranja rizika upravljanja brandom.
Elementi istraživanja
Speficikacija scenarija (logike poslovanja)
unutar kojih postojeći brand može funkcionirati.
Specifikacija vjerojatnosti izmjene pojedinih pretpostavki logike funkcioniranja tržišta
a koje bi mogle naštetiti brandu.
Analiza mogućih scenarija i optimalnih odluka za brand
u potencijalnim novim logikama funkcioniranja tržišta.
StressTest tržišnih strategija
Zadatak svakog managera je specificirati scenarije/kontekst u kojima postojeće strateške opcije ostvaruju optimalne rezultate, kao i granične slučajeve izvan kojih efektivnost i efikasnost strateških opcija počinje značajno opadati.
Rezultat ove analize je specifikacija ograničenja postojećih strateških opcija i mogućnosti njihovih prilagodbi, a u cilju minimiziranja strateških rizika za poduzeće kroz specifikaciju alternativnih scenarija i optimalnih odluka vezanih uz strateške opcije za poduzeće.
Elementi istraživanja
Specifikacija scenarija (logike poslovanja)
unutar kojih postojeće strateške opcije mogu funkcionirati.
Specifikacija vjerojatnosti izmjene pojedinih pretpostavki logike funkcioniranja tržišta
a koje bi mogle značajno utjecati na efektivnost i efikasnost strateških opcija.
Analiza mogućih scenarija i optimalnih prilagodbi opcija
u potencijalnim novim logikama funkcioniranja tržišta.